Francuska 9, 11420 Smederevska Palanka
rtj@tvjasenica.rs | rtj@tvjasenica.rs
+381 (0)26 313 030
 
 
Društvo
Od srede građani bez "papira" na šalterima
Postavljeno: 07.06.2016.


Od srede, 8. juna, građani više neće morati na šalterima da prilažu izvode iz matičnih knjiga rođenih, venčanih, uverenje o državljanstvu, jer će službenici svih opštinskih i gradskih uprava imati obavezu da, bez naknade, razmenjuju podatke iz službenih evidencija.

Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave (MDULS) poslalo je na adrese svih opština i gradova Uputstvo o primeni odredaba dva člana Zakona o opštem upravnom postupku koji se odnose na razmenu podataka iz službenih evidencija, zahvaljujući čemu zaposleni u upravama više neće od građana tražiti da im donose izvode iz matičnih knjiga, državljanstva itd.

MDULS poziva zaposlene u upravama da od 8. juna razmenjuju podatke po službenoj dužnosti, a građane da, insistirajući na ostvarenju svojih sada i zakonskih prava, doprinesu bržoj i kvalitetnijoj primeni ovih odredbi, a samim tim i boljem, profesionalnijem radu uprave.

Novi Zakon je propisao da je organ dužan da po službenoj dužnosti obavi uvid, pribavlja i obrađuje podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni za odlučivanje o nekom postupku. Ukoliko tu službenu evidenciju vodi neki drugi organ, onaj koji vodi postupak te podatke traži hitno, a kolege mu ih dostavljaju besplatno,osim ako baš izričito nije drugačije predviđeno.

Podaci se razmenjuju elektronski ili na drugi način predviđen zakonom ili drugim propisom, s tim da obezbedi pravnu sigurnost i ekonomičnost postupka. Naravno, podatke koji već postoje u javnim ispravama građana nije potrebno posebno pribavljati, poput matičnog broja ili prebivališta.

Zakonom je izričito navedeno da podatke razmenjuju zaposleni iz baza po službenoj dužnosti i besplatno međutim, ukoliko građanin kod sebe već ima na primer izvod iz matične knjige rođenih, moći će da ga priloži uz ostalu dokumentaciju, ako to izričito zatraži. Takođe, stranka može da izjavi da će pribaviti samo pojedine, a ne sve lične podatke, a tada i dalje ostaje obaveza organa da prikupi podatke koji nedostaju.

Podatake iz svih evidencija službenici mogu da pribave na više načina – elektronskim uvidom, fizičkim uvidom u evidenciju ili na upit.

Da se ne bi zadiralo u privatnost građana i da se ne bi ugrozila njihova ličnost, organi koji postupa u određenom „predmetu“ može da ima uvid, da pribavlja i obrađuje samo one podatke koji su zakonom ili posebnim propisom utvrđeni kao neophodni za rešavanje o određenom pravu, obavezi ili pravnom interesu stranke.

Da bismo obezbedili efikasnost razmene podataka iz službenih evidencija, predvideli smo i i obavezu svih organa da na svojim zvaničnim internet stranicama objave listu službenih evidencija koje vode, način na koji je moguće pristupiti toj evidenciji, imena i kontakt podatke lica ovlašćenih za vođenje i pristup službenim evidencijama, odnosno imena i kontakt podatke lica ovlašćenih za pribavljanje podataka o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija.

Uputstvo u celosti i ostale informacije možete pogledati na zvaničnoj internet prezentaciji Ministarstva www.mduls.gov.rs



Poslednje vesti:
 
 
Postavljeno: 11.12.2017.
Rekonstrukcija krova na zgradi MZ Centar u Palanci
Vrednost radova iznosi 434.700,00 dinara i finansira se iz budžeta lokalne samouprave.
Postavljeno: 11.12.2017.
Dnevni boravak "Puž" dobio na korišćenje specijalizovano kombi vozilo(VIDEO)
Donacija Ministarstva za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja, zahvaljujući saradni sa lokalnom samoupravom
Postavljeno: 11.12.2017.
Opšta bolnica Stefan Visoki: Nema novih slučajeva malih boginja, devet obolelih pacijenata u procesu oporavka
I dalje su na snazi zabrane poseta pacijentima u palanačkoj bolnici
 

 
 
Kursna lista