Francuska 9, 11420 Smederevska Palanka
rtj@tvjasenica.rs | rtj@tvjasenica.rs
+381 (0)26 313 030
 
 
Zanimljivosti
Odmorite organizam od jake hrane
Postavljeno: 16.01.2017.


Posle obilnih obroka i mnogobrojnih đakonija na trpezi tokom novogodišnjih i božićnih praznika, vreme je da odmorite organizam od jake hrane i da se postepeno vratite laganijim i zdravijim obrocima.

Doktorka Jelena Gudelj Rakić, načelnica Centra za promociju zdravlja u Instituta za javno zdravlje Srbije "Dr Milan Jovanović Batut", savetuje da u danima nakon slavlja budete umereni u jelu i piću. 
 
- Poželjno je da jedete češće, a manje, da uzimate dovoljno tečnosti i to najbolje vodu i nezašećerene čajeve, kao i da se što više krećete - kaže dr Jelena Gudelj Rakić. - Posebno je značajno da se svaki zalogaj hrane dobro sažvaće, i da se ne zaliva tečnošću. Važno je i da se ne jede brzo i halapljivo, jer se tako unese veća količina hrane, koja se ne pripremi dobro za proces varenja, pa su češće i tegobe. 
 
Da biste se lakše ponovo navikli na svakodnevni režim ishrane i da bi stomak bolje vario, doktorka Jelena Gudelj Rakić preporučuje da se pridržavate sledećih saveta: 
 
- Organizujte obroke u skladu sa vašim obavezama u toku dana. Potrudite se da jedete u pravilnim vremenskim razmacima, kako između dva obroka ne bi prošlo više od četiri sata. 
 
- Obavezno doručkujte i umesto peciva i lisnatog testa za doručak pojedite musli sa jogurtom ili voće. Veoma je važan unos hrane u jutarnjim satima jer time obezbeđujemo energiju i potrebne hranljive materije za dobar početak dana. 
 
- Užinajte i ne dozvolite da od doručka do ručka ne pojedete ništa čak iako ne osećate veliku glad. Umesto peciva, grickalica ili slatkiša izaberite voće, jogurt sa dodatkom voća ili salatu začinjenu limunovim sokom i maslinovim uljem. 
 
- Ručak počnite supom od povrća ili čorbom od žitarica koje ponekad mogu da budu i kompletan obrok. Trudite se da se u tanjiru nađu različite vrste povrća, posna mesa, dosta salate. 
 
- Popodnevna užina može da bude voće ili neki slatkiš. Umesto torti i kolača, izaberite pitu od jabuka. 
 
- Večerajte do 20 časova. Činija salate ili šolja jogurta ili sendvič s belim sirom i povrćem odlična su kombinacija za večernji obrok. 
 
- Uzimajte dovoljno tečnosti u toku dana, bar šest do osam čaša vode. Ne zaboravite da smo često žedni onda kada mislimo da smo gladni. Ne zalivajte svaki zalogaj hrane vodom, jer to usporava i otežava proces varenja. 
 
- Ograničite unos kafe i crnih čajeva na jednu šoljicu dnevno. Kada su u pitanju sokovi, prednost imaju sveže ceđeni sokovi od voća i povrća, dok se ne savetuje upotreba bezalkoholnih gaziranih i negaziranih napitaka. 
 
- Pauzu iskoristite da se prošetate do obližnjeg parka. Trudite se da bar pola sata svakoga dana provedete u šetnji na svežem vazduhu. 

Izvor: Novosti.rs 


Poslednje vesti:
 
 
Postavljeno: 18.10.2017.
Elektrodistribucija: U četvrtak bez struje delovi Goloboka od 9 do 14 sati
Razlog su radovi na dalekovodunt trafostanice
Postavljeno: 18.10.2017.
Još jedna akcija Kancelarije za mlade: U centru grada prikazana izložba fotografija
Ovog puta tema je bila zaštita životne sredine, a mladi su poručili da je čist grad dužnost svih nas.
Postavljeno: 18.10.2017.
OŠ Olga Milošević na Malti predstavljala Palanku i Srbiju u okviru projekta Evropske unije
Zadovoljstvo da našu školu, grad i državu predstavljaju na Malti imali su koordinator projekta Jasmina Milićević , profesor engleskog jezika i direktor OŠ ,, Olga Milošević '' Darko Dimitrijević .
 

 
 
Kursna lista