Francuska 9, 11420 Smederevska Palanka
rtj@tvjasenica.rs | rtj@tvjasenica.rs
+381 (0)26 313 030
 
 
Zanimljivosti
Kako sačuvati stomak za praznike
Postavljeno: 08.01.2018.


U toku je sezona slava i praznika, a sa njom i porodična i prijateljska okupljanja, druženja, veselja... A sve to praćeno ogromnim količinama hrane i pića koje opterećuju stomak. Nije loše unapred se pripremiti da prođemo kroz sve to sa

Uzimajte svakodnevno probiotike namenjene poboljšanju varenja. Potražite suplemente sa jednom ili više sledećih sojeva: L. Acidophilus, L. Rhamnosus, B. Lactis, B. Animalis, Lactobacillus GG. Ti sojevi posebno pomažu da se očiste zidovi creva, da se svari hrana i razgrade otpadne materije, a pomažu i apsorpciju hranljivih sastojaka. Ako niste ljubitelj pilula, onda koristite kiseli kupus, kefir, kimči i slične fermentisane proizvode bogate probioticima.
 
Birajte povrće bogato biljnim vlaknima. Povrće pomaže kretanje hrane kroz digestivni trakt. Kad punite tanjir na proslavi, gledajte da uzmete više povrća, a manje ostalih đakonija.
 
Žvaćite dovoljno. Pogotovo na slavljima, kad hrane ima u izobilju, skloni smo da gutamo hranu bez dovoljno žvakanja, kako bismo brže savladali velike porcije. Ako žvaćemo duže, luči se pljuvačka koja započinje proces varenja već u ustima i tako olakšava želucu. Duže žvakanje daje i više vremena mozgu da shvati da ste siti – potrebno je otprilike 20 minuta dok mozak shvati da je stomak pun.
 
Pijte dovoljno vode. Pogotovo na slavljima, gde se služe razna pića, skloniji smo da pijemo kafu, toplu čokoladu, gazirana pića umesto vode, ali to ne olakšava posao organima za varenje. Ako popijete čašu čiste vode 20 minuta pre obroka, a drugu čašu oko sat posle obroka, to će vam pomoći i da se ne prejedete i da se hrana bolje svari.
 
Koristite biljne čajeve. Neki čajevi su poznati po tome da pomažu varenje i ublažavaju lakše stomačne poremmećaje – na primer, nana, kamilica, đumbir.
 
Kad osetite da ste siti, prestanite da jedete. Čak i ako vam je ostalo hrane u tanjiru, čak i ako niste probali sva jela koja vam se nude, vaš stomak će vam biti zahvalan ako ne nastavite da jedete.
 
Pomozite domaćinima. Nije jedini provod na slavama najesti se. Ne morate da sedite i jedete sve vreme. Zadovoljstvo može da vam pruži i ako poslužite druge ili pomognete domaćinima da uspešno posluže i nahrane gomilu gostiju. Biće vam zahvalni i oni, a i vaš stomak. 
 
Budite fizički aktivni. Iako je atmosfera posle praznika često takva da svi sede kod kuće, jedu i gledaju TV, niko vas ne tera da i vi to radite. Izađite sa porodicom u šetnju, obavite svoj redovni džoging ili vožnju bicikla (sobnog, ako je loše vreme), ili, naprosto, pustite muziku i plešite sa ukućanima. Kretanje pomaže da svarimo hranu i potrošimo suvišne kalorije.


Poslednje vesti:
 
 
Postavljeno: 22.05.2018.
Postavljene nove klupe i đubrijere u donjem delu šetačke zone u centru Palanke
Obavljaju se i poslovi sečenja oštećenih stabala i krošnji drveća
Postavljeno: 22.05.2018.
Elektrodistribucija: U sredu bez struje deo Goloboka, Grčca i Dobrog Dola
Razlog isključenja su radovi na sanaciji kvara.
Postavljeno: 22.05.2018.
Radovi na uređenju centra Palanke: Žardinjere, đubrijere i uređenje stabala i krošnji drveća(VIDEO)
Aktivnosti lokalne samouprave u donjem delu pešačke zone
 

 
 
Kursna lista