Francuska 9, 11420 Smederevska Palanka
rtj@tvjasenica.rs | rtj@tvjasenica.rs
+381 (0)26 313 030
 
 
Društvo
10. maj - Međunarodni dan fizičke aktivnosti
Postavljeno: 10.05.2018.


Cilj je da se promoviše fizička aktivnost podizanjem nivoa svesti o pozitivnim efektima fizičke aktivnosti u prevenciji nezaraznih bolesti.

Svake godine 10. maja obeležavamo Međunarodni dan fizičke aktivnosti pod nazivom “Kretanjem do zdravlja“. Ovaj datum ustanovljen je 2002. godine od strane Svetske zdravstvene organizacije (SZO) sa ciljem da promoviše fizičku aktivnost podizanjem nivoa svesti o pozitivnim efektima fizičke aktivnosti u prevenciji nezaraznih bolesti.

Glavni cilj globalnih, nacionalnih i lokalnih aktivnosti je da se poveća svest ljudi o značaju fizičke aktivnosti u prevenciji hroničnih nezaraznih bolesti, pre svega kardio i cerebrovaskularnih oboljenja, dijabetesa, raka dojke i debelog creva, depresije, kao i  da se podstakne što veće učešće svih populacionih grupa u fizičkim aktivnostima, kako u slobodno vreme, tako i tokom rada i transporta i u svim okruženjima – školi, zajednici, kući, radnom mestu...Takođe, bitno je naglasiti da se fizička aktivnost preporučuje za dostizanje i održavanje različitih aspekata zdravog stila života – nepušenje, optimalna uhranjenost (uz pravilnu ishranu), smanjenje nasilja, stresa i socijalne izolacije.

 
Fizička aktivnost predstavlja svako kretanje tela koje dovodi do potrošnje energije (sagorevanja kalorija). Brzo hodanje, penjanje uz stpenice šetnja, usisavanje, pranje prozora, vožnja bicikla, plivanje, trčanje, košarka, fudbal... sve je to fizička aktovnost. 
Stručnjaci SZO složili su se oko zaključka da je hipokinezija (smanjeno kretanje) postala globalni problem koji u velikoj meri ugrožava zdravlje svetske populacije, posebno u urbanim sredinama. Istraživanja su pokazala da se oko 60-85% odraslih u svetu ne kreće dovoljno, a posledica toga je porast broja kardiovaskularnih oboljenja (srčani i moždani udar i povišen krvni pritisak), osteoporoza, depresija i karcinomi. 

Cilj fizičke aktivnosti nije samo gubljenje kalorija i jačanje mišića, već i smanjenje stresa i popravljanje raspoloženja, jer se pri fizičkoj aktivnostioslobađa određena količina neurotransmitera- endorfina koji pozitivno utiče na raspoloženje čoveka. Redovna fizička aktivnost je jedan od najlakših načina za očuvanje i unapređenje zdravlja. Brojna istraživanja su pokazala pozitivne efekte redovnih fizičkih aktivnosti na zdravlje: prevencija oboljenja srca, šećerne bolesti, raka debelog creva, depresije i gojaznosti. Fizička aktivnost dovodi do smanjenja povišenog krvnog pritiska, pada masnoća i šećera u krvi. Vežbanjem jačamo svoj srčani mišić (povećavamo udarni i minutni volumen) i pluća (povećavamo disajni volumen i bogatimo alveolarnu mrežu). 

Svakodnevna polučasovna šetnja brzim hodom smanjuje rizik od pojave akutnog infarkta miokarda za 18% , a moždanog udara za 11%. Fizička aktivnost jača naše kosti i celi skelet, smanjuje stres i anksioznost (nervozu), pomažući nam da se opustimo i bolje spavamo. Ovo unapređuje rast i razvoj dece i mladih, povećava samopouzdanje, samopoštovanje, osećaj ispunjenosti i zadovoljstva. 
 



Poslednje vesti:
 
 
Postavljeno: 22.05.2018.
Postavljene nove klupe i đubrijere u donjem delu šetačke zone u centru Palanke
Obavljaju se i poslovi sečenja oštećenih stabala i krošnji drveća
Postavljeno: 22.05.2018.
Elektrodistribucija: U sredu bez struje deo Goloboka, Grčca i Dobrog Dola
Razlog isključenja su radovi na sanaciji kvara.
Postavljeno: 22.05.2018.
Radovi na uređenju centra Palanke: Žardinjere, đubrijere i uređenje stabala i krošnji drveća(VIDEO)
Aktivnosti lokalne samouprave u donjem delu pešačke zone
 

 
 
Kursna lista