Trupa Konstantina Kostjukova, prvaka baleta Narodnog pozorišta, baletskog pedagoga i koreografa – u punom sastavu i u punom sjaju – priredila je 4. avgusta, gala veče, na kome su nastupile naše poznate baletske zvezde: Tatjana Tatić, Jovica Begojev i Jovan Veselinović – prvaci baleta, i solisti baleta, Teodora Spasić i Milica Jević Drndarević.
Uprkos lošim vremenskim prilikama napolju, palanačka publika je u bašti bioskopa Kulturnog centra uživala u dobro komponovanom programu, u okviru koga su izvedene poznate deonice iz „Labudovog jezera“ i „Krcka Oraščića“, Pjotra Iljiča Čajkovskog, „Don Kihota“, Ludviga Minkusa, i savremenih baleta, „Ko to tamo peva“, Vokija Kostića, i „Kraljice Margo“, Gorana Bregovića.
Pomenute deonice, pod koregrafskom palicom Konstantina Kostjukova, koji je neposredno rukovodio ovim gala programom, izvdene su tehnički precizno, sa istinskim emotivnim nabojem, koji prati umetnost baleta. Pred palanačkom publikom predstavljena je estetika baleta, umetničke forme koja retko koga ostavlja ravnodušnim, nezavisno od toga kakvo predznanje ima o ovoj umetnosti ili klasičnoj muzici.
Sadržaj koncerta pokazao je da i klasična baletska ostvarenja, i savremeni baleti, u svom umetničkom izrazu upućuju na svoje davnašnje dionizijsko poreklo, svojevrstan spoj apolonskog sklada i neukrotivosti erosa.
Za razliku od Rusije, i mnogih drugih zemalja sveta, baletska umetnost je u Srbiji dugo imala elitni status. Projekat izvođenja baletskih predstava u unutrašnjosti Trupe Konstantina Kostjukova – u kome se akcentuje samo telo u pokretu, odnosno umeće igre, koji traje više od deset godina, u tom je smislu značajan doprinos upoznavanju stanovništva u unutrašnjosti, koje živi daleko od baletskog repertoara, sa izražajnim sredstvima ove scenske umetnosti.
Gala veče, u izvođenju naših najpoznatijih umetnika, oduševilo je publiku u Smederevskoj Palanci, u kojoj nikada do sada nije izveden pravi baletski program.
Kulturno leto je potvrdio da i u unutrašnjosti postoje ne samo ljubitelji baleta, nego i publika koja umetnost igre prihvata na prvi pogled, razumevajući izražajna sredstva i specifičnu narativnu strukturu ove umetnosti.