Učenici Osnovne škole “Olga Milošević”, područne škole u Vodicama bili su u poseti specijalnom rezervatu prirode Zasavica. Ovo je bila jedna od aktivnosti u Erazmus+ projektu „Out and About – raising functional knowledge through outdoor learning“, a cilj je bio da učenici kroz ambijentalnu nastavu, kroz iskustveno učenje, kroz istraživački rad, usvoje znanja trajnije i lakše nego u učionici.
Sunčan i topao dan dozvolio je da se sve planirane aktivnosti izvedu na otvorenom. Za njih je celodnevna nastava organizovana u prirodi, a realizovani su časovi iz tri predmeta: priroda i društvo, srpski jezik i engleski jezik. Oni su se zabavljali radeći zadatke koje su za njih pripremile učiteljice Marija Urošević i Danijela Vasić, kao i nastavnica engleskog jezika Dragana Andrić. Pošto se nastava u ovoj školi odvija u kombinovanim odeljenjima, akcenat prilikom izvođenja projektnih aktivnosti je stavljen i na vršnjačko učenje. Kroz međusobnu saradnju, učenici mlađih i starijih razreda pomagali su jedni drugima da savladaju zadatke. Imali su priliku da vide prirodna staništa, prepoznaju divlje i domaće životinje o kojima su učili i saznaju više o ovom prirodnom rezervatu od vodiča, tokom obilaska Zasavice brodićem.
Pre obilaska, učenici su se podsetili raznih vrsta životinja, a nakon obilaska su evidentirali koje su sve životinje i videli. Kroz igru su obnovili nazive životinja na engleskom jeziku, a zatim napravili prezentaciju u vidu postera prirodnih staništa i životinja koje u njima žive. Pošto se u Zasavici mogu videti mnogobrojna stada konja i magaraca, bila je to odlična prilika da se kroz dramatizaciju obnovi basna „Konj i magare“. Bilo je govora o koristima koje ljudi imaju od životinja, a učenici su imali zadatak da saznaju šta se od životinjskih proizvoda može ovde nabaviti. Proizvodi od magarećeg mleka su bili iznenađenje za sve, a posebno njihove visoke cene u odnosu na količinu. To je ujedno i bio dodatni matematički zadatak za četvrtake.
Samoj aktivnosti prethodili su časovi u školi na kojima su se učenici zainteresovali za teme koje su obrađivane kroz upotrebu veb alata i onlajn materijala. Nakon realizacije časova ambijentalne nastave, učenici su u školi obnovili i sistematizovali gradivo radeći zanimljive zadatke, poput ukrštenica i asocijacija.